Trendline 1,0 59 kW (80 hv)
Sujui ennalta arvioidun mukaisesti, vaikka malli ei ollutkaan oikea. Kaupat uudesta Polosta syntyivät!
Trendline 1,4 TDI 55 BM Technology 5ov
Ensimmäinen koskaan ajamani 6R korinen Polo. Aikaisempaa kokemusta poloista vm 90 ja 02. Nyt ajamani oli vuosimallia 2015, mutta varustelu oli hieman pettymys. Ei ollut ajotetokonetta eikä vakionopeudensäädintä. Olisi ollut kiva seurata koeajon aikana tämän auton parasta ominaisuutta, eli taloudellisuutta, mutta ei. Oikeastaan ilmastointi ja sähkölasit kuuluivat varustukseen ja keskuslukko. Huomaa myös, miten halvalla 6R polo on tehty, esim. 9n polossa oli vielä peräkontissa kangasverhoilu takapenkin selkänojissa, kun tässä oli vain herkästi naarmuuntuva pelti. Ajoilleen auto oli miellyttävä, helppo hallita ja ajaa suoraan. Vaihteiden välitykset olivat pitkähköt, joten 5v manuaali riittää hyvin Suomen nopeuksiin. Sähköinen ohjaustehostin ei ollut pettymys, vaan toimi erittäin hyvin. Vetoja 1.4tdi antoi ihan riittävästi. Miinuksena myös, että luistoneston nappia ei löytynyt. Mitenhän pääsee sohjoisen mäen ylös.? Kokonaisuutena taloudellinen ja näppärä kauppakassi, vakkarilla ja ajotietokoneella menee pidempikin matka hyvin. Alle 50tkm ajettuna yksilönä tarjonnee autoa pitkäksi aikaa.
Comfortline 1,0 TSI 70 kW (95 hv) DSG-automaatti
Koeajo vahvisti valinnan. Erittäin mielyttävä ajettava ja vastasi ennakko-odotuksia.
Comfortline 1,0 TSI 70 kW (95 hv) DSG-automaatti
Ostin vastaavan vähän paremmin varustellun auton ja olen ajanut sillä kohta 30 tkm. Kuukaudessa tulee noin 4000 km ja ainakin auton puolesta matkanteko on oikein positiivista. Hyvät jakkarat ja muut tilpehöörit auttaa taittamaan taivalta mukavasti. Bensaa kuluu matka-ajossa keskimäärin 4,5 l/100 km ja ainakin dsg:n kanssa kone jaksaa viedä autoa ihan riittävästi. Tässä saa aika paljon autoa hyvään hintaan.
Comfortline 1,2 TSI 66 kW (90 hv)
Poolo han olikin muuttunut ihan isoksi autoksi. Pooloja itsellä ollut kolme. Monien mielestä pikkuauto . Minusta ihan riittävän kokoinen maiseman vaihtoon. Takapenkille mahtuu hyvin istumaan 180 senttinenkin. Moottori kiihdytti nopEuden riittäviin lukemiin moottoritielle siirryttäessä. Kaikin puolin mukava ja luotettava "pikkuauto" valitsimme kuitenkin golfin samankokoisella koneella. Valintaan tärkein pointti oli korin äänieristys. Haluamme kuunnella hyvää musiikkia ilman suurempia ulkopuolisia ääniä. Suosittelen kuitenkin lämpimästi pooloa pienperheille ja lapsettomille aviopareille "muskeliautojen" tilalle.
Trendline 1,0 55 kW BlueMotion Technology
Hyvä ajettava,mutta pieni kooltaan minun tarpeisiin.
Comfortline 1,0 TSI 70 kW (95 hv)
Polo oli positiivinen kokemus. Luokkaa isomman tuntuinen ajokäytös. Vakaa ajettava, hyvä näkyvyys ja kohtuu hyvät penkit. Sivusuunnassa kaipasin hieman enemmän tilaa, mutta silloinhan ollaankin jo Golfin reviirillä. Pieni moottorikin jaksaa viedä tyydyttävästi, pysyy helposti liikennerytmissä mukana.
Trendline 1,0 55 kW (75 hv)
Yllättävän tila pikkuautoksi.Yksi vaihtoehdoista pojan ensiautoksi.
Trendline Edition 1,2 51 kW (70 hv) 4-ovinen
Lähdetään aluksi siitä että ensimmäinen yritys laittaa koeajoarviota niin hävisi bitti avaruuteen ja siitä syystä laitoin jo palautetta muuten, mutta nyt alku näyttää lupaavalta. Sitten asiaan niin koeajo kokemus kaikkineen palveluineen oli erinomainen ja jos ei olisi ollut niin tuskin se olisi päättynyt autokauppoihin. Erityinen kiitos kuuluu myyjälle Pertti Sormuselle joka hoiti niin koeajon kuin kaupat ja jälkipyykin todella hyvin. Samalla totean että kaikki asiointi jota on ollut Laakkosella niin on ollut kaikenpuolin hyvää.. Vaikka ei ole ollut tosissaan vaihdon suhteen että on vain tullut katsomaan niin Laakkosella ei katsota nenänvartta pitkin.. Toki omat kokemukset nyt rajoittuu Hyvinkäälle ja Hämeenlinnaan, mutta luulen että sitä samaa palvelua saa muualtakin..
Trendline 1,0 55 kW (75 hv) BlueMotion Technology 4-ovinen
- kokoisekseen hyvä auto maantieajossa - sisätilat hieman askeettiset - istuimet saivat perheeltä palautteena "kovahkot" - toimiva auto, meille ajateltuun käyttöön todennäköisesti kuitenkin hieman pieni
Allstar 1,2 TSI 66 kW (90 hv) DSG-automaatti
Yllättävän tilavan oloinen ja myös ajoltaan ison auton tuntuinen pikku auto ja vanhasta mielikuvasta poiketen pikku auto voi olla hyvin varusteltu. Oikein mainio vaihtoehto kakkos autoksi.