Koeajo AUDI e-tron CMC-192

Koeajo järjestyi hienosti, vaikka heti alkuun tein selväksi, etten ole juuri kyseistä autoa ostamassa - Audin sähköauto myöhemmässä vaiheessa voisi kyllä tulla kyseeseen. E-Tron osoittautui koeajolla mitä parhaimmaksi autoksi, jonka ominaisuuksista oli mahdoton löytää merkittäviä puutteita. Kuitenkin, kun koeajon jälkeen keskustelin myyjän kanssa latausajasta, todellisuus iski päin näköä. Tuollainen auto olisi pitkillä matkoilla parhaimmillaan, mutta sellaiseen se ei sovellu rajallisen akkukapasiteetin ja järjettömän pitkän latausajan takia. Tekniikan kehittyessä sähköauto on kuitenkin ilman muuta kiinnostava vaihtoehto.

27. huhtikuu 2019

Älkää ymmärtäkö väärin, auto on uutuus ja hieno, mutta tässä lähinnä näitä ensimmäisiä mieleen tulleita asioita, joiden vuoksi en itse syttynyt autoon ja olenkin siitä kiitollinen, etten varannut autoa ennakkoon: 1. Alusta ei ollut mieleinen. Edes dynamic-asento ei onnistunut tekemään siitä sporttista käsiteltävää. Jos rattia kääntää nopeasti puolelta toiselle, auto lullaa keskipisteen ympäri ohjautumatta sinne minne käskee. Tämä ei ole kuljettajan auto vaan lähinnä mukava matkustajille. 2. Auto ei reagoi kaasuun lähdettäessä liikkelle kovin nopeasti. Joten yllätyksekseni autoa ei voi luokitella kovin herkäksi reagoimaan kaasun painamiseen. 3. Voi olla, että ininäänkin tottuu, mutta myös vaimo toi tämän esiin eikä pitänyt sitä mieleisenä. 4. Rattia pitää kääntää aika paljon että pyörät kääntyvät. En huomannut laskea kierrosten määrää, mutta ensi vaikutelma oli tämä lähdettäessä ahtaasta pihasta liikkeelle. 5. Auto ei ole mitenkään poikkeuksellisen tehokas / sporttinen. Auto on painava ja sen huomaa. 6. Saattaa olla myyjän huolimattomuutta ja omaa osaamattomuutta, mutta regenerointi ei pysy samalla tasolla mihin sen säätä vaan on aina "0", ennen kuin lavasta vaihtaa tiukemmalle. Jarrutuntuma ei ole äärimmäisen hyvä vaan selkeästi on jouduttu opiskelemaan regeneroinnin ja mekaanisen jarrutuntuman välillä eikä lopputulos miellyttänyt. 7. Rengasmelu / ääni kabiinissa moottoritiellä ei ole pienempi kuin omassa A6 allroadissa. Tämäkin yllätti. (molemmissa kitkat). 8. Uusi käyttöliittymä on ensituntumalta kiva ja Audimainenkin, mutta paneeli kiiltelee ikävästi auringossa ja kerää sormenjälkiä. 9. Kaistavahti on ihan "kamala" ja sen joutui heti ottamaan pois päältä. Väittäisin ettei kukaan tykkää siitä että rattia väännetään liikenteessä vasten tahtoasi tai että se elehtii itsekseen sellaisissakin paikoissa, joissa reagointia ei tarvittaisi. Onneksi tämän saa toki jokainen itse päättää onko päällä vai ei. Noille muille onkin vaikea tehdä mitään. 10. Takalasin pyyhin toimii napista viiksessä, siitä plus.

23. maaliskuu 2019
Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä Jaa LinkedInissä
Laakkonen
Hakuvahdit (0)