Vuosi 2018 oli Skodan kaikkien aikojen paras vuosi

4. tammikuu 2019

 

ŠKODAN LEHDISTÖTIEDOTE 3.1.2019

› ŠKODA teki vuonna 2018 ennätyksen Suomessa – 11 697 myytyä uutta autoa
› Škodalla 4 mallia 20 suosituimman automallin rekisteröinneissä
› ŠKODA oli Suomen suosituin yritysauto 17,7% osuudella
>> CTAVIA oli Suomen suosituin yritysauto 2018
>> Yritysautojen viiden kärjessä kolme ŠKODA-mallia
› ŠKODA ennätysvauhdissa kansainvälisesti


Uusi myyntiennätys Škodalle Suomessa vuonna 2018: Merkin myynti kasvoi 11 697 ajoneuvoon (2017: 11 505 kpl). Kyseessä oli paras vuosi Suomessa. Vuosi 2018 oli samalla viides perättäinen vuosi, jonka aikana ŠKODA-autojen tuotantomäärä ylsi yli miljoonan rajan kansainvälisesti. ŠKODA vahvistaa mallitarjontaansa entisestään vuoden 2019 aikana.

Vuosi 2018 oli viides perättäinen vuosi, jonka aikana ŠKODA-autojen tuotantomäärä ylitti miljoonan rajapyykin. ŠKODA AUTO ylsi tähän merkkipaaluun vuoden kuluessa varhaisemmin kuin koskaan aiemmin – jo lokakuun puolessa välissä.

ŠKODA menestyi myös Suomessa vuonna 2018 loistavasti ja teki uuden myyntiennätyksen. Uusia Škodia rekisteröitiin yhteensä 11 697 kappaletta markkinaosuuden ollessa 9,8 %. ŠKODA oli jo seitsemättä kertaa kolmanneksi rekisteröidyin automerkki. Suomen 20 suosituimman automallin lis-talla ŠKODA-malleja oli neljä. Vahva asema markkinalla näkyy myös siinä, että ŠKODA oli koko-naismarkkinan mukaisesti yksityismyynnin kolmas ja tämän lisäksi Suomen suosituin yritysauto-merkki ennätysmäisellä 17,7% markkinaosuudella. Yhteensä Suomen viiden suosituimman yri-tysautojen joukossa oli kolme ŠKODA-mallia (1. Octavia, 3. Superb ja 5. Kodiaq).

Škodan myydyin automalli vuonna 2018 oli ŠKODA OCTAVIA, joita rekisteröitiin 5 000 kappaletta. Octavian markkinaosuus oli 4,2 % koko Suomen automarkkinoista ja oli samalla Suomen myydyin yritysauto 7,5% markkinaosuudella. Škodan myyntiä vauhditti uusi katumaasturimallisto, kun ison KODIAQ-katumaasturimallin myynti nousi 42% ja malli oli myös 3. suosituin yritysauto Suomessa. 2018 lanseerattu KAROQ-malli sai vahvan alun ja nousi suosikiksi segmentissään.
SUPERB-mallin myyntiä vauhditti varustellumpi BusinessLine-mallisto ja malli oli 3. suosituin yri-tysauto Suomessa. Myös kompakti FABIA-malli jatkoi suosiotaan, kun syyskuussa 2018 lanseerat-tiin uudistunut FABIA-malli.

Vuosi 2019 tulee olemaan uudistusten vuosi - heti tammikuussa markkinoille lanseerataan FABIA SOLEIL -malliversio ja keväällä esitellään myös sporttisen RS-malliston ensimmäinen katumaastu-rimalli KODIAQ RS sekä KAROQ-malliston SportLine- sekä Scout-malliversiot. ŠKODA-mallisto täydentyy loppukeväästä vielä täysin uudella kompaktiin perheautoluokkaan sijoittuvalla SCALA-mallilla.

Lisätietoja:

Kari Aalo
Viestintäpäällikkö, Helkama-Auto
+358 10 436 2112
kari.aalo(at)skoda.fi

Kari Kekäläinen
Liiketoimintajohtaja, Veljekset Laakkonen Oy
+358 10 309 2401
kari.kekalainen@laakkonen.fi

Jaa Facebookissa Jaa Twitterissä Jaa LinkedInissä
Laakkonen
Hakuvahdit (0)